Meld dig ind
Doner

Liberal Alliance siger nej til regeringens genopretningspakke

| 66 Kommentarer

Mens regeringen og Dansk Folkeparti går i gang med de afsluttende forhandlinger om den økonomiske genopretningspakke, vælger Liberal Alliance nu at forlade forhandlingerne. Det er udsigten til skattestigninger for over 5 milliarder kroner og ingen tiltag for at sparke gang i væksten, der får Liberal Alliance til at bakke ud. 

 

"Det er en eklatant falliterklæring for både Venstre og De Konservative, at de på den måde lægger sig fladt ned for misundelsesretorikken. Faktum er jo, at udskydelsen af skattelettelserne kun har negative effekter i form af forringet konkurrencekraft og tab af arbejdspladser. Jeg har ikke hørt et eneste godt argument for den de facto-skattestigning, som genopretningspakken indeholder - kun dårlige og forkerte påstande om, at det skal skabe en bedre social profil. Men hvordan kan det være fremmende for den sociale profil, at Danmark mister arbejdspladser og går glip af vækst?" siger Liberal Alliances partileder Anders Samuelsen. 

 

Liberal Alliance har i forhandlingerne bragt sine ønsker på banen: Lavere skat på arbejde, en markant vækststrategi, mere for pengene i den offentlige sektor og mere frihed - alt sammen noget, som vil fremtidssikre den danske velstand og dermed den danske velfærd. Men regeringen og Dansk Folkeparti har afvist ønskerne. 


Share this post:
FaceBook

66 Kommentarer

Folketingsvalg nu - please...

Man vil ved valget høre argumentet, at en stemme på LA risikerer at blive spildt fordi partiet (måske) i nogle meningsmålinger ligger tæt på spærregrænsen.

Til det gives der kun ét svar.

Det er muligt, at en stemme på LA bliver spildt, men det er SIKKERT at en stemme på et hvilket som helst andet parti ER spildt for hverken den ene eller anden blok i folketinget udviser det fornødne mod til at agere i nationens interesse.

Dette er min bevæggrund for at skippe Venstre og stemme på LA.

Fornuftigt af LA at udvandre.

Iflg forliget skal man bruge 5mia af skatteydernes penge for at skabe arbejdspladser. Samtidig vil man udskyde lettelser i topskatten, med negativ effekt på erhvervslivets konkurrenceevne.

Disse initiativer trækker i hver sin retning. Ufatteligt at Venstre og Konservative går med på den.

Enig med Søren. For en vælger er det bedre at stemmen går til spilde, end at stemmen modarbejder vælgerens synspunkter.

Resultatet af genopretningspakken er for ringe. Ingen tvivl der, og LA gør rigtigt i at forlade forhandlingerne. Regeringen tillader igen det offentlige i uhæmmet at vokse sig endnu større og dyrere. Det skal så siges, at S-SF's '12 minutter' ville have været katastrofal for Danmark. Tror at med Dansk Folkeparti som parlamentarisk grundlag kan det ikke gøres meget bedre.

Jeg mener at LA burde være blivet ved forhandlingerne - I kunne jo have stemt for dagpenge forringelsen, som er en af jeres mærkesager i stedet for nu at lade DF få æren for dette. At skære i børnechecken ud fra det princip at staten ikke skal betale for vores børn, og at det er folks eget ansvar, det er da i fin overensstemmelse med jeres værdier. Nu fik vi altså et forlis med gode liberale tiltag - uden LA. Og dermed kan man se at I er ret overflødige. Ærgerligt. Jeg synes I er nogle idioter i Liberal Alliance. Det kan godt være det virker lidt hårdt at sige det på den direkte måde, men det er altså min holdning.

Annette : Derfor må vi spørge : Hvornår forlod LA forhandlingerne i forhold til fremkomsten af DA`s forslag om kortere dagpengeperiode og reduktion af børnechecken? Måske har du ret, men der kan ligge andet bag, som vi ikke kan gennemskue.
Leo, m.LA

@ Annette Sønergaard. DF kan ikke se fremtiden for bare pensionister og efterlønnere (og 'de fremmede' selvfølgelig) og beskærer nationens afgørende fremtid (børnene) og nedsætter hjælpen til de aller fattigste på denne klode. I stedet for at kigge på efterløn og folkepension til de rigeste. Det er desideret klamt. Og du er stadig i tvivl om hvorfor LA ikke ville ligge navn til?

Det bliver tydeligere og tydeligere, at der er behov for et alternativ til både den røde og blå blok. Vi har brug for et jordskredsvalg næste år, så vi kan få rystet posen.

LA bliver valgt ind til næste valg med mindre, de laver en "Naser Khadar"-optræden i debatten.
Der er alt for meget uro og oprør i den borgerligt blok, og V,K,O er som et par udtrådte hjemmesko. Den eneste mulighed vi har for at få nye kræfter på blå stue er at prøve LA, hvis vi ikke vil prøve en tur på rød stue.
Jeg håber blot, at LA kan trække stemmer fra andre end V,K,O.
V har tabt min stemme
LA har vundet den

Held og Lykke

Vh

Jens H

Godt at LA forlod forhandlingerne. Med det her forslag fremrykkes tidspunktet for hvornår min familie og jeg forlader Danmark, da vi så må til udlandet før vi kan få vores 3. barn.

Principielt mener jeg ikke at staten skal betale for at folk får børn. Jeg blive dog fortørnet over at skattetrykket ligger hvor det gør og staten hellere vil bruge penge på at betale efterløn til min svigerfar for at gå på vandretur i Himalaya ved siden af hans månedsløn på 30.000, end på den fremtidige arbejdskraft.

Fornuftigt grundlag for at forlade endnu en gang misundelsespolitik fra DFs side. Selvfølgelig rart at man følger LAs politik vedrørende dagpengeperioden, men ellers uden visioner.

Men uhyggeligt at tillade en endnu større og bureaukratisk sektor, så hele pakken medfører endnu en gang udskydelse af de nødvendige beslutninger.

Man glemmer også de grupper, der nu går glip af de lovede skattelettelser samtidig med at de pålægges nye skatter og afgifter. Mange af disse familier med 2 i arbejde osv. var i forvejen teknisk insolvente, mange her vil få det sidste stød ud af job og bolig, Men den arbejdende del af befolkningen synes ligegyldige og betragtes som rene malkekvæg, skræmmende.

Det må være sådan, at vore MF`ere forlod forhandlingerne pga kamelen, skattestigningerne, selv om dagpengeperiodens forkortelse er et LA punkt. Sådan er forlig, alt eller intet. Samtidig står vi frit, når valget kommer ! !
Vedr. børnechecken ser det ud til at være totalt skævt. Antallet af børn skal ikke straffes, tværtimod. Det lugter af DF`s fremmedpolitik. Istedet skulle man indføre indtægtsgrænser og gøre checken til det, den burde have været, en hjælp til de mindrebemidlede, og ikke generel uddeling. Et godt liberalt princip : De der kan selv, skal selv. Altså både betale, stå op og tisse og så meget andet.

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg ikke det kan gøres meget bedre med Dansk Folkeparti som parlamentarisk grundlag. Enkelte gode elementer blev det dog til (forkortelsen af dagpengeperioden og afskaffelse af offentlig støttet fertilitetsbehandling, da det jo aldrig har været en 'ret' at få børn) men det meste er helt hen i skoven og ikke værd at ligge navn til.

Man udskyder skattelettelser, der efter regeringens eget udsagn skulle skabe dynamiske effekter og sætte gang i hjulene (jamen, er det netop ikke det vi har brug for?), børnechecken har fået DF's klamme racistiske fingeraftryk og u-landsbistanden ligeså.

En trist dag. DF bringer skam over det borgerlige Danmark.

Som mange årig medlem af partiet, kanjeg kun være stolt af at vi ikke lægger navn til dette forlig, der kræves mere for at få styr på Danmark, lad os ny få det opgør omkring efterløn og skat .. så jeg kan med glæde meddele at jeg idat igen har fornyet mit medlemsskab

Johnny

LA - genopretningspakken har det kortsigtede mål at bringe balance i de offentlige budgetter, hvilket logisk kun kan gøres ved at nedbringe det offentliges udgifter gennem besparelser og/eller øge det offentliges indtægter ved mere beskatning og brugerbetaling. Når LA undlader at støtte genopretningspakken, fordi topskatten ikke sættes ned, er det derfor med en begrundelse, som er helt udenfor pakkens formål.
Hvor det lykkedes for DF at friholde de svageste i samfundet for de værste konsekvenser af pakken, efterlades LA som partiet, der hellere ville friholde samfundets mest velbjergede for at betale topskat, og som ikke tog et medansvar for EU's finanspolitik, og dermed for en nødvendig støtte af Euroen. LA kan kun hente lidt stemmer fra VK's højrefløj ved en så asocial og uansvarlig politik, og hvad skal det nytte for Danmark?

LA skal huske at slå på, at børnefamilie nu skal betale for, at velhavende og arbejdsduelige ældre kan forlade arbejdsmarkedet allerede når de fylder 60 år takket være efterlønnen.

Slå på efterløn som værende hamrende usolidarisk. Særligt nu, hvor flere undersøgelser har vist, at det kun er omkring 20 % af dem, der går på efterløn, der rent faktisk er nedslidte. En spørgerrunde hos efterlønnere afslørede, at 8 ud af 10 godt mente, at de stadig kunne arbejde!

Og så skal børnefamilier, fattige mennesker i u-landene og vores universiteter og forskningsinstitutioner, der skal fremtidssikre vores velfærd, betale for det? Det er til at græde over.

Er det muligt at høre LA's holdninger til de enkelte ændringer i den nye pakke?
Jeg tror der er mange vælgere fra højresiden, der søger efter et nyt ståsted!

LA er helt klart det eneste parti i Danmark som har set at en større offentlig sektor intet hjælper - snarere tværtimod. Har i mange år stemt konservativ, men det er slut nu. LA har min stemme i fremtiden. Vi har brug for lavere skat på arbejde, det skal kunne betale sig at gøre en ekstra indsats. Det har aldrig været meningen, at det offentlige skal forsøge samtlige borgere i landet fra vugge til grav, men sådan er det efterhånden ved at blive - og det er trist at se på. Efterlønnen bør afskaffes, eller i hvert fald reformeres så det kun er nedslidte folk der kan bruge den. V og K samt DF er berøringsangste over for alle typer af reformer, så nu skal der nye kræfter til. LA er vejen frem!

LA er helt klart det eneste parti i Danmark som har set at en større offentlig sektor intet hjælper - snarere tværtimod. Har i mange år stemt konservativ, men det er slut nu. LA har min stemme i fremtiden. Vi har brug for lavere skat på arbejde, det skal kunne betale sig at gøre en ekstra indsats. Det har aldrig været meningen, at det offentlige skal forsøge samtlige borgere i landet fra vugge til grav, men sådan er det efterhånden ved at blive - og det er trist at se på. Efterlønnen bør afskaffes, eller i hvert fald reformeres så det kun er nedslidte folk der kan bruge den. V og K samt DF er berøringsangste over for alle typer af reformer, så nu skal der nye kræfter til. LA er vejen frem!

Tør vi røre ved kongehuset? Hvorlænge skal grevinden af Svanemøllevej leve af folket? Og hvorfor?
Ministerpensioner, bør være livslang, men man skal ikke kunne hæve pension før man er 65 år. Se venligst eksemplet Elsebeth Koch Petersen, der som endu ikke 50-årig, flyttede til Storbritanien med sine børn og sin ministerpension!

Vi er jo enige alle sammen! Kan I så komme ud og overbevise naboen, familien, vennerne, postbudet, kollegerne og resten af landet om at der skal genoprettes et anstændigt og begavet liberalt alternativ i dansk politik! Videresend nyhdesbrevene! Gå tvivlerne på klingen! Skyd det komplet tåbelige "spildt stemme"-argument ned! Afsted med jer!!

Synes reaktionen på genopretningspakken har været en ren farce.

-De vil have flere penge til offentlige sygehuse, skoler ligesom der ikke er opbakning til at man sparer i kommunerne (for servicen må endelig ikke forringes...)
-Svar: med så stort et budget der er i kommuner og til skoler og sygehuse så skulle man kunne tro at det ville være muligt at spare 1-2 % af omkostningerne uden at servicen forringes nævneværdigt. I det private kan man sagtens gennemføre disse besparelser (effektiviseringer, ) uden problemer - Men i det offentlige er det åbentbart problematisk hvis man effektiviserer idet medarbejdere etc. så skal have nye arbejdsopgaver.

-Efterlønnnen. Generationen med folk omkring de 45-60 årige mener det er deres ret med efterløn idet de har betalt skatter gennem livet og har krav på nogle år på skatteydernes regning.
-Svar: Det er direkte pinligt at denne generation virkelig mener de har krav på skatteyderbetalt ferie imens man øger skattetrykket for at kunne fortsætte med at betale denne regning. Dette er virkelig topmålet af egoisme (generations egoisme). Selvfølgelig skal de meget nedslidte have mulighed for tidlig pensionering, men alm. borgere har da ikke krav på dette med mindre de selv vil betale for dette. I mine øjne er der intet problem i at ældre medarbejdere bliver lidt hurgtigere trætte og kræver mere hvil end yngre medarbejdere - det er jo naturligt, og så må de bare arbejde i et tempo hvor de kan være med og så slappe mere af om aftenen istedet for at have så mange fritidsaktiviteter.

-Børnechecken. Uha uha... Direkte pinligt at det kan piske en sådan stemning op blot fordi man nedjusterer børnechecken en smule.
-Svar: Simpelt spørgsmål: hvorfor skal staten betale fordi børnefamilier ikke formår at sætte tæring efter næring? At få børn er en privat sag. Ikke noget der skal på finansloven. Ja, Danmark har brug for børn , men vi skal vel ikke betale for at nogen skal have flere børn end de reelt har råd til . Specielt fordi mange børnefamilier også skal have stort hus på rigtige adresse, samt 2 biler der begge er præsentable og sender signal om overskud. Hvad blev der af den holdning med at man må gå på kompromis med tingene , og enten vælge færre børn, eller mindre hus, bil, ferie eller noget helt 4. ?

Det er helt ude af proportioner, og viser at vi er et folkefærd at "klienter" der blot kræver og kræver uden at yde ekstra!.

Danskerne burde skamme sig!

Synes reaktionen på genopretningspakken har været en ren farce.

-De vil have flere penge til offentlige sygehuse, skoler ligesom der ikke er opbakning til at man sparer i kommunerne (for servicen må endelig ikke forringes...)
-Svar: med så stort et budget der er i kommuner og til skoler og sygehuse så skulle man kunne tro at det ville være muligt at spare 1-2 % af omkostningerne uden at servicen forringes nævneværdigt. I det private kan man sagtens gennemføre disse besparelser (effektiviseringer, ) uden problemer - Men i det offentlige er det åbentbart problematisk hvis man effektiviserer idet medarbejdere etc. så skal have nye arbejdsopgaver.

-Efterlønnnen. Generationen med folk omkring de 45-60 årige mener det er deres ret med efterløn idet de har betalt skatter gennem livet og har krav på nogle år på skatteydernes regning.
-Svar: Det er direkte pinligt at denne generation virkelig mener de har krav på skatteyderbetalt ferie imens man øger skattetrykket for at kunne fortsætte med at betale denne regning. Dette er virkelig topmålet af egoisme (generations egoisme). Selvfølgelig skal de meget nedslidte have mulighed for tidlig pensionering, men alm. borgere har da ikke krav på dette med mindre de selv vil betale for dette. I mine øjne er der intet problem i at ældre medarbejdere bliver lidt hurgtigere trætte og kræver mere hvil end yngre medarbejdere - det er jo naturligt, og så må de bare arbejde i et tempo hvor de kan være med og så slappe mere af om aftenen istedet for at have så mange fritidsaktiviteter.

-Børnechecken. Uha uha... Direkte pinligt at det kan piske en sådan stemning op blot fordi man nedjusterer børnechecken en smule.
-Svar: Simpelt spørgsmål: hvorfor skal staten betale fordi børnefamilier ikke formår at sætte tæring efter næring? At få børn er en privat sag. Ikke noget der skal på finansloven. Ja, Danmark har brug for børn , men vi skal vel ikke betale for at nogen skal have flere børn end de reelt har råd til . Specielt fordi mange børnefamilier også skal have stort hus på rigtige adresse, samt 2 biler der begge er præsentable og sender signal om overskud. Hvad blev der af den holdning med at man må gå på kompromis med tingene , og enten vælge færre børn, eller mindre hus, bil, ferie eller noget helt 4. ?

Det er helt ude af proportioner, og viser at vi er et folkefærd at "klienter" der blot kræver og kræver uden at yde ekstra!.

Danskerne burde skamme sig!

Hvorfor er det, at man ikke bare afskaffer samtlige fradrag i både det private og i erhvervslivet? Folk må da selv financere deres hus og billån, deres transport, og fagforeningskontingent.
Hvis man kunne beskatte egoisme havde vi ingen problemer i DK.....vel.

Hej jeg mene at dem der tjene mest skal betale for dem der ikke tjene så meget
overlægen til 2 mil om året skal betale mere en en penisonist Willy

Jeg vil anbefale jer at læse en bog, der hedder:"beyond growth" af Herman Daly.
Jeg mener, at jeres bestræbelser , hvis de fik magt som de har agt, blot yderligere ville bringe samfundet i en forkert retning, nemlig i retning af øget materiel vækst, øget egoisme, mindre livskvalitet og yderligere forværring af miljøets tilstand! Det eneste jeg antager vi er enige om, er at personligt ansvar hverken kan eller skal erstattes af regelrytteri, hvilket i højeste grad undergraver især den offentlige sektor. Der skal være bedre plads til kreativitet og ansvarlighed i opgaveløsningen, således at indsatsen kan tilpasses den enkelte borger. Det er også vigtigt at en bestemt medarbejder er hovedansvarlig for et helt forløb, f.eks. indenfor sygehusvæsenet, hvor det også er vigtigt at læger lærer at lytte ordentligt til deres patienter og åbne sig mere for indfaldvinkler de PT generelt opfatter som "alternative", selv når disse midler og metoder er vel testede og alment anerkendt i udlandet.
Venlig hilsen Kirsten Haslund

Jeg mener beskatning af lønindkomst og overførselsindkomster helt skal afskaffes og erstattes af en lønsumsafgift til erhvervsliver, som alligevel er de egentlige betalere.
Det vil afskaffe den sygelige misundelsesbeskatning af høje indkomster samt gavne vor konkurrenceevne.
Samtidig vil den latterlige beskatning af offentlige ansatte og overførselsindkomster ophøre.

Ja, når nogen siger vækst, spørger jeg: I hvad ?
Ånd eller materie - privat eller offentlig - med vores egen arbejdskraft eller med indvandring. Skal vi overhovedet have vækst der er højere end stigningen i befolkningstallet. Skal vi ikke have negativ på på nogle områder. Du har ret , det er ikke så enkelt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De to emneområder, du nævner, hænger sammen. Negativ vækst i det offentlige er liberalt set ønskelig. Så bliver der flere varme og produktive hænder og færre kolde papirnusserhænder.
Det er der flere metoder til :
- personlig ansvar, mindre formynderstat, nærhedsprincippets gennemførelse.
- færre på de rigtige overførselsindkomst, flere i arbejde, større selvværd for den enkelte, hjælp til selvhjælp.
- væk med de socialt uretfærdige og usolidariske overførselindkomster.
- og meget mere.

Så reduceres statsbudgettet og det bliver muligt at SÆNKE skatten istedet blot at omfordele.
BNP er delt i 58% offentlig og 42% privat. Det burde være omvendt.
Leo, m.LA (ikke økonom)

Som en tidligere konservativ der nu overvejer om jeg skal stemme på jer eller noget helt andet til næste valg bekymrer det mig at i ikke helt synes at stå for andet end Venstres politik i en anden forklædning. I siger lyt til vismændene, men det har i jo ikke gjort selv, vismændene går ikke ind for at forkorte dagpengeperioden i år, de taler for 2013 da der først forventes fuld beskæftigelse igen i 2015. Holder disse tal så kommer der et mellemrum hvor en stor del mennesker vil komme i alvorlige problemer.
Jeg hører jer godt nok tale om skattereform, men nu er det jo ikke nogen hemmelig at regeringen har ansat en masse ekstra mennesker i det offentlige samt diverse private udliciteringer, vil i så hellere spare dem væk eller er det velfærden det skal gå ud over?
Regeringen har jo netop ført en ikke holdbar politik med skattelettelser og forøgning af statens størrelse, jeg får lidt mistanke om at i måske blot vil fortsætte den jubeloptimistiske linie?

man kunne jo indføre et skattefradrag til alle i arbejde på 50000,- pr år, og derefter en skatte 36%
dette ville løbe rundt

og kommunerne kunne jo spare ved at droppe alle de prestige projekter, og sætte tæring efter næring, som alle os andre

vi kan jo ikke bare sætte lønnen op når pengene ikke rækker

Hej Anders.

Som ejendomsformidler og tidligere bygmester har jeg i en årrække undret mig over vores boligpolitik og bankernes udlånspolitik her i Danmark.

Der har ikke i mange år været styr på hverken byggeriet eller bankernes udlånspolitik.

Jeg sendte for et par år siden, en imail til Lene Espersen angående ovenstående, men fik det svar tilbage at markedskræfterne selv måtte regulere dette. Det vil jeg påstå er en forkert holdning til så store spørgsmål. Alle ved at en overophedning af byggeriet og uansvarlig bankpolitik er en farlig coktail. Hvem skal nu betale regningen, ja det ved vi alle.

Jeg er konservativ men overvejer at melde mig ud og over i et andet parti der gider høre på mine synspunkter. ( Måske jeres parti )

Den krise vi nu står i, kan løses på mange måder, men det er vigtigt at man har øje for de store forandringer der skal ske i verdenssamfundet, herunder den enorme industru der vil være i at udvikle den vedvarende energi som skal forsyne os med el og varme. Vi skal afvikle brugen af fossile energikilder.

Solenergi, vindenergi, bølge og vandturbineenergi kan dække klodens energibehov. Vi har således ingen CO2 udledning og kan beskæftige millioner i denne industri. Grunden til at man ikke prioriterer denne tanke skyldes at de multinationale store virksomheder og regeringerne har helt andre interesser i køb og salget af de fossile brændstoffer.

Vi må også indse at vi globalt set, nu er ved en skillevej, hvor teknologien har nået den højde at det nu begynder at kede os. Vi bliver i stigende grad styret af teknologien, herunder kan nævnes kominikation, TV o.s.v.

Vi skal lidt mere Bag to Basic og prioritere hvordan vi skaffer os den fremtidige energiforsyning.


Med venlig Hilsen

Teddy Rune
mobil 28459599

Hej Anders.

Som ejendomsformidler og tidligere bygmester har jeg i en årrække undret mig over vores boligpolitik og bankernes udlånspolitik her i Danmark.

Der har ikke i mange år været styr på hverken byggeriet eller bankernes udlånspolitik.

Jeg sendte for et par år siden, en imail til Lene Espersen angående ovenstående, men fik det svar tilbage at markedskræfterne selv måtte regulere dette. Det vil jeg påstå er en forkert holdning til så store spørgsmål. Alle ved at en overophedning af byggeriet og uansvarlig bankpolitik er en farlig coktail. Hvem skal nu betale regningen, ja det ved vi alle.

Jeg er konservativ men overvejer at melde mig ud og over i et andet parti der gider høre på mine synspunkter. ( Måske jeres parti )

Den krise vi nu står i, kan løses på mange måder, men det er vigtigt at man har øje for de store forandringer der skal ske i verdenssamfundet, herunder den enorme industru der vil være i at udvikle den vedvarende energi som skal forsyne os med el og varme. Vi skal afvikle brugen af fossile energikilder.

Solenergi, vindenergi, bølge og vandturbineenergi kan dække klodens energibehov. Vi har således ingen CO2 udledning og kan beskæftige millioner i denne industri. Grunden til at man ikke prioriterer denne tanke skyldes at de multinationale store virksomheder og regeringerne har helt andre interesser i køb og salget af de fossile brændstoffer.

Vi må også indse at vi globalt set, nu er ved en skillevej, hvor teknologien har nået den højde at det nu begynder at kede os. Vi bliver i stigende grad styret af teknologien, herunder kan nævnes kominikation, TV o.s.v.

Vi skal lidt mere Bag to Basic og prioritere hvordan vi skaffer os den fremtidige energiforsyning.


Med venlig Hilsen

Teddy Rune
mobil 28459599

Interessant indlæg, som jeg trods mit medlemsskab kan tilslutte mig. Årsagen til mit bifald er, at netop de to væsentlige emner du nævner, forsømmes af partiets ledelse: Tæmning af samfundsskadelig, grisk virksomhed anført af folketinget selv (låneregler) og en grøn ækonomisk politik på lokale og globale vilkår.
Men undskyld, istedet for at et parti (LA) skal høre dine synspunkter, må du vel sætte dig ind i partiets politik og afgøre om den har din sympati og derefter evt melde dig ind og deltage i den interne debat. Men det var måske det du mente.
Leo, m.LA

Hej igen Anders

I kan sende mig en oversikt over jeres politiske holdninger og synspunkter.

Jeg melder mig ud af Konservativ Folkeparti nu, i protest mod partiets slappe og trætte arbejdsform.

Med venlig Hilsen

Teddy Rune
Midtergade 5
9370 Hals.

Rune - Du kan udprinte Principprogrammet og Arbejdsprogrammet her fra hjemmesiden og såmænd også melde dig ind.
Leo, m.LA

jeg synes det er svært at finde ud af hvem man skal stemme på for helt ærlig hvem kan man stole på jeg er enig med dem der mener at Løkke skal ud og at vi skal have en anden regering men når jeg så kigger på hvem Socialdemokraterene har som statminister kandidat så synes jeg altså ikke at det er meget bedre somsagt så synes jeg heller ikke at den nuværende regering gør ret meget godt for Danmark jeg er ung og ikke særlig klog omkring politik men jeg er meget usikker på hvem jeg skal stemme på til næste valg

Jeg tro ikke jeg er helt enig med liberal alliance.. snare tværdigmod. For jeg tro ikke på den der med at fordi de rige få mere i form af skatte lettelser, skulle give mere vækst og der med mere i stats kassen. Det er et spørgsmål om balance hvor der er flexibilitet i udbud og efterspørgelse, og liberal alliances politik om at vi bare skal sætte skatten ned til 40% også skal alt nok løse sig, hvirker på mig som om de bare vil havde stemmer, som stort set alle de andre partirer også vil havde uden at tage ansvar for hvad der er bedst for danmark.

Mvh Martin Hansen 2920 Charlottenlund

Har lige læst igennem alle jeres indlæg og hvor er der en del egoisme i nogle af indlægene. Men hvor er det godt at se at der også er en masse der ikke er det, det luner i en tid hvor det, kun at tænke på sig selv, bliver værdsat højt og det at tænke på andre bliver betragtet som naivt..
Mvh Martin

Kære Samuel

Hvis vi skal ud af krisen må der gøres følgende : Vi kan ikke alle leve af at arbejde for kommune eller stat så iværksætterne som skaber arbejdspladser skal have helt andre vilkår. Vilkårende for iværksætterne nu er som følger : igen lånemuligheder, hvis det går galt for en iværksætter bliver han stemplet for livet ved at blive registreret i RKI/ konkurs. Hvis det går galt for en iværksætter kan han ikke få fra en a - kasse, idet han typisk ikke har hævet noget løn i opstartningsfasen. Helt ærligt, det er simpelt hen for dumt at straffe dem som gerne vil skabe arbejdspladser og jeg vil gå så langt som at sige, at de politiker som ikke vil være med til at gøre det attraktiv for iværksætterne ( lige nu ) er landsforrædere for som det er nu hvor lene og vennerne har mest travlt med at holde ferie, istedet for at tænke på vores lands ve og vel. Det går bare ikke, der skal gøres noget nu og her, ellers bliver vores land fulstændig ødelagt. Hvor er vores statsminister egentlig hende, er han her i landet eller hvor er han. Han er jo overhovedet ikke egnet som leder af vores land. Han burde have meldt ud her inden sommerferien følgende : Kære medborgere jeg vil som landets ansvarlige leder droppe min ferie og bruge alt min tid på at få vores land på fode igen og samtlige ministre vil gøre det samme.
Det der må gøres nu og her er at forkæle dem som vil arbejde for at skabe arbejdspladser her i landet. Alt registrering af dårlige betalere skal ophøre, det er kun med til at skabe passive og opgivende mennesker. De som låner penge ud, må bare sikre sig med pant.

Kære Samuel kom nu igang med at gøre noget som virkelig betyder noget, nu og her.
Du kan starte med ændre det som jeg har beskrevet.

Med venlig hilsen

En iværksætter
Peder Pedersen dk@Jysken.dk

Jeg vil bare henvise dig til "Respekt for alle der vil starte egen virksomhed ".
Gå ind i LA Kampagne i højre side.
Leo, m.LA

Jeg er en af dem, der følger LA på sidelinien for at se, hvad det bliver til, og langt hen krydser fingre for jer.

En af de ting, der i den grad forhindrer mig i at overveje at melde mig under jeres faner er, at jeg simpelthen ikke kan give min medlemsopbakning til et parti, der opslår store annoncer med eklatante stavefejl i dagens største aviser. Stavefejl, som man skal være 14 år og laissez-faire opdraget for ikke at opdage.

ET GODT RÅD
Uanset om det er sjusk eller uvidenhed, så Ret det, og vær sprogligt upåklagelige herefter. Ellers bliver jeres politik slået i hartkorn med jeres stavekompetencer.

Jeg synes at mange af de ting I har i Jeres program er spændende, og på mange punkter i tråd med min egen opfattelse af demokratiet. Jeg har selv undersøgt, og kæmpet for at oprette et parti, men er kommet til den konklusion, at det er som at løbe panden mod en mur, gang på gang. Det er så bureaukratisk at man man opgiver på halvvejen, da det føles som om at det ikke skal være muligt at opstille et parti til folketingsvalg.

Jeg overvejer kraftigt at melde mig ind, da jeg ikke kan se hvem der skal være statsminister efter næste valg. Der er jo lig i lasten på begge fronter, hvilket gør dem utroværdige, og den nuværende statsminister agerer som en franskmand med sin arrogance, så man er ved at brække sig. Spørgsmålet er så......hvem kan styre landet fornuftigt, og på en måde alle kan støtte?

Hverken Socialdemokraterne, eller regeringspartiet har medlemmer som er troværdige, og med den medlemsflugt som Venstre tilsyneladende har, tror jeg ikke at de kommer ind med nok mandater til at sætte sig på magten.

Mit spørgsmål er så til LA, hvem vil I pege på som statsminister, hvis I altså ikke brager ind og får flertal ved næste valg?

Jeg glemte lige et link til min parti side, da der måske er ting man kan bruge i det fremtidige arbejde i LA
www.ProcentPartiet.dk

Hej LA,

Jeg blev da noget ked af, at erfare, at der er plads til Pia Kjærsgaard som minister i en ny regering, hvis det står til Simon E. A.? Hvad skete der lige med den afstandstagen til Dansk Folkeparti da LA hed Ny Alliance?

Hilsen en skuffet stemme, der nu må overveje hvad han gør.

Så er det da for alvor bevist at I er både useriøse og skifter holdning efter hvad der er presse i. Medieliderlighed uden indhold. DF i regering? Hvorfor tog i dog Simon Emil Ammitzbøll ind i LA! Jeg er hermed definitivt udmeldt.

hej anders jeg vil gerne spørge om hvordan det hænger sammen at vi kun skal betale 40% i skat og hvem der så skal betale alle vores offentlige ydelser er det meningen at alle der kommer til landet selv skal betale deres sygesikring synes du ikke at i er ved at værer merer højreorienteret end df det er da ikke noget at gå til valg på jo hvis i ikke vil i folketinget er det det helt rigtige nej tag du til jylland og pas dine køer det er du bedst til


Hej Liberal Alliance

Jeg må først sige at jeg har været meget begejstret for jeres parti og havde også besluttet mig for at stemme på jer ved næste valg, men efter jeres udmelding om at udlændinge skal tegne en privatsundhedsforsikring kan jeg ikke længere støtte jeres parti. Hvis det er den politik i ønsker at fører kan jeg ikke
se at i er et alternativ til den fremmed fjendske borgelige politik der allerede bliver ført i dag. Jeg er virkelig skuffet.

Mvh
Viggo Jean Steffensen

Citat:
»Vi vil sikre os, at kun ressourcestærke indvandrere kommer til landet. Vi har brug for kloge hoveder, og de kan uden tvivl få en sundhedsforsikring af deres arbejdsgiver, så forslaget rammer ikke dem. Men Danmark kan ikke være socialkontor for hele verden,« siger politisk ordfører Simon Emil Ammitzbøll (LA).”

Hej LA,

Her gik jeg lige seriøst og overvejede, at min stemme skulle gå til jer næste gang, men så kommer der et sandt DF-forslag af værste skuffe fra jer:

"LA: Indvandrere skal betale for lægebesøg".

Det får mig altså til at stå af.

mvh
En forhenværende potentiel vælger

Ønsker Liberal Alliance fortsat at være det eneste parti i Folketinget, der ikke har nogen politik på dyrevelfærdsområdet.
Hvis det er tilfældet, må man jo konkludere, at LA er fuldstændig ligeglade med om der sker forbedringer for dyrevelfærden.

Dyrevenner bør nok overveje, om det er fornuftigt at stemme på LA.

Hvad med at kigge på boligsikringen??
Ordningen trænger til et kritisk eftersyn. Hvor store beløb bliver der brugt p.a.?

Dejligt med et liberalt alternativ. Jeg har i mange år været medlem af Venstre, mit gamle parti er desværre gået tør for visioner og handlekraft.
Derfor overvejer jeg at støtte Liberal Alliance ved næste valg.

Jeg syntes specielt godt om de sidste nye initiativer til genopretning for 80 mia.

Held og lykke med projektet.
I har min fulde støtte.

Hilsen

Socialpædagog

Claus Lauritsen.

Hej til Liberal Alliance

Min kone og jeg har det seneste stykke tid fuldt med i jeres parti både værdier og jeres mærkesager, Jeg er medlem af SF og det er min kone også men vi går og overvejer at melde os ud af SF. Fordi vi har det seneste stykke tid ikke kunne identificere os med deres værdier mere nu er jeg ikke lige den der tjener mange penge men det at S og SF vil hæve skatte mod dem som tjener mest her i Samfundet er hul i hovedet.

Når jeg så har sagt det er mit argument at de betaler mere end rigeligt med skat eller det gør vi enlig alle sammen, min kone og jeg har mærket på egen krop hvordan kommunen her i vores by arbejder og det er helt hen i vejret vi skal betale så mange penge til sådan en elendig skal vi kalde VKO regenrings yndlings ord SERVICE det ord er hult service indebærer anstændig behandling. Man kan mærke med det samme da vi kom ind i jobcentret at vi nærmest blev behandlet som kriminelle det gider jeg ikke betale så meget skat til.

Synes Partiet Liberal alliance skal vide at vi overvejer mere og mere vi melder os ind i jeres parti.

Det er helt rigtigt at nedsætte skat på arbejde; men den større likviditet vil betyde stigende ejendomspriser, med andre ord ufortjente gevinster til ejerne. De med de bedste og største beliggenheder, ofte samfundets rigeste vil blive forgyldt.
LA bør samtidig med mindre skat på arbejde afskaffe skat på bygninger dvs enhver forbedring tilhører ejeren alene mod at samfundet til gengæld generobrer, med en grundskyld (beliggenhedsafgift), ufortjente gevinster, stigninger som ikke skyldes ejerens indsats.
Dvs provenuet der mistes ved at nedsætte indkomstskat får man tilbage ved at generobre ufortjente gevinster til samfundet som har skabt dem.
http://www.happiocracy.dk/beliggenheda.html

Meget fin video, du linker til.
Som gammel tilhænger af Retsforbundet, kan jeg kun beklage, at dette ikke er på programmet i LA.

Leo, m.LA

LA's annonce om Samuelsen ved håndvasken er OK.

Om det er Samuelsen, der har stået der - eller om det er Politikens redaktør er ligegyldigt.

Men eksemplet er faktisk værre:

3000 kr. skal tjenes for betale regningen på
1250 kr.
1000 kr. efter moms til blikkenslageren, som har
_300 kr. efter skat til at købe brød for.

Det er først og fremmest social indignation, der har fået mig til at blive medlem af Liberal Alliance. Jeg er desuden godt hjulpet på vej af berøringsangste politikere i og udenfor regeringen, der i forklædning af ansvarlige og socialt bevidste ambassadører, har ansvar for, at arbejdspladser i tusindvis forsvinder, at landet ikke kan tiltrække dygtige mennesker udefra til at sikre den vækst og det provenu, der i sidste ende skal sikre rimelige forhold for de der trænger - i modsætning til de mange raske formuende efterlønnere. Efterlønnen er et fuldkommen skrækkeligt generationstyveri, som kalder på de mest absurde billeder, af velbeslåede og fuldkommen friske midaldrende mennesker, der med et smil tømmer kommunekassen, mens børn og lærere stresser i stykker i overbefolkede klasser, gamle dør i deres eget lort, og syge på nedslidte sygehuse, der må vente og vente og vente...

Hold da lige op...Jeg kan absolut ikke lide jeres eller den nuværende politik. Asocialt så det vil noget, her er der kun plads til de stærkeste og dygtigste. Du skal være "noget", ellers er der ikke brug for dig, og bliver du arbejdsløs eller syg, ja så er det nok din egen skyld, bare ærgeligt, det er ikke samfundets skyld. Offentlige ansatte er roden til alt ondt, ja det er vores skyld at alt er gået galt, alt vil være bedre om vi blev privatiseret, skønt snart talrige eksempler viser det modsatte. Al fleksibilitet forsvinder når det bliver privat, for så får "kunden absolut kun hvad de betaler for". Efterløn, tjaa muligvis findes der nogle friske og raske efterlønner, men der findes også rigtig mange totalt nedslidte mennesker, for hvem efterlønnen er et alternativ til pension. Vi er jo fortsat en del som laver håndens arbejde og som ikke har læst til vi blev 30.
Liberalisme er slemt,meget liberalisme er skræmmende og afskydigt. Prøv og se på New Zeeland, se hvor meget liberalisme og privatisering fik ødelagt på rekordtid. Håber nogen eller noget holder hånden over mit DK, så vi til enhver tid har overskud til at hjælpe dem som har det værre end os.

Jeg genkender ikke din beskrivelse af liberalismen. Det er jo heller ikke sådan, at liberalisme kun kan praktiseres på en måde og LA rummer mange nuancer blandt medlemmerne. Du bør bedømme LA på både den aktuelle politik og den grundlæggende holdning,som den er beskrevet i PRINCIPPROGRAMMET.
Kan læses her på hjemmesiden.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bare eet eksempel : Synes du det er rigtigt, at det offentlige bruger skattekroner, som også er opkrævet fra de lavest lønnede, på børnecheck til velstillede, rige eller blot ganske almindelige danskere, der er i stand til at betale selv.
Er svaret ja, ok, så er du anti-liberal. Er svaret derimod nej eller har du bare lidt modstand mod eksemplet, så har er din beskrivelse i dit indlæg temmelig uovervejet og du må undersøge sagen nærmere.
Leo, m.LA

Jeg kan godt se det pragmatiske i at indvandre i en del år ikke kan bruge det offentlige sygehus væsen, men jeg synes der er flere problemer. For mig er LA også et parti for personlig frihed, og i dag er det i forvejen svært at få en udenlands kæreste til landet. Der skal stilles sikkerhed osv. Er man under udannelse, eller iværksætter, så vil udgifterne til en sygeforsikring føles som en straf. Man kan også spørge? Hvad skal sikkerheden stilles for, hvis det ikke netop er til at beskytte mod nas.
Derudover så synes jeg, at der er DF stigmatisering i forslaget. Det er med til at indvandre følere sig mindre velkommen og det tror jeg er stærkt hæmmende på deres lyst til at arbejde for Danmark. Noget der også påvirker alle der føler sig lidt fremmede i Danmark i dag. Denne negative effekt tror jeg ”nedvejer” de konkrete økonomiske fordele der måtte være på sundhedsområdet.
Endelig er en af årsagerne til, at jeg også stemte på ny alliance, at jeg synes DF er fordummende for dansk politik og jeg ønske deres indflydelse mindske, hvor realpolitisk problematisk det end måtte være. Det er simpelthen en kærne værdi for mig
Venlig hilsen
Tonny Madsen

En gennemlæsning af Jeres hjemmeside tyder på, at Jeres politik er lidt à la at springe ud fra 3 meter vippen og så håbe på, at der er vand i bassinet. I giver end ikke en beregning af, hvad en 40's flad skat vil have af betydning for skattetrykket eller den offentlige indtjening. I giver nogle luftige kommentarer omkring en slanket offentlig administration, men ingen bud på, hvilke tyber stillinger, der skal spares væk. I har nogle formodninger om "dynamiske effekter", men hvilke?? - Svaret på det, blæser i vinden.
I sidste ende er det eksport, der skal financiere Danmarks velstand, - hvilken øget eksport har I i tankerne?? - og hvor vil i finde markeder, der vil aftage den merproduktion, der jo må blive et resultat af jeres lidt flyvske vækststrategi. Jeres program lyder vældig tiltalende, men det er og bliver fugle på taget, og dyrt i forhold til, at I er villige til at sælge ud af "Fleks - Securitymodellen." Men I taler da lige ind i hjertekulen af beboerne i de nordsjællandske rigmandsghettoer.

LA er blevet et fornuftigt alternativ. Endelig har de fundet lidt fodfæste.
Men ..
Der mangler en garanti for hvem LA vil pege på som statsminister.
Jeg er fristet fordi LA på flere områder er nytænkende og "ægte" liberal. Jeg vil bare ikke ligge stemme til noget som kan ende med at pege på dansk politiks største katastrofe gennem nyere tid - det såkaldte SSF-alternativ.

Meld ud LA .. Tag tævene - men meld ud. Helt ærligt - så tror jeg faktisk at folk er trætte af politikere der siger et i dag og noget andet i morgen og intet husker fra igår !

Hej Hej!
Fandt lige en samling af stavefejl, kommafejl og "slåfejl" i jeres bannerreklamer på internettet:
______
"TOPSKAT? En perfid misundelsesskat, der dræner Danmark for talent uden at give reelle skatte indtægter".
Skatteindtægter staves i et ord.
______
"40% I SKAT? Det kan da ikke passe, at man ikke får lov til at beholde i det mindste halvdelen, af det man tjener. Ellers er det da for underligt."
Der skal ikke være komma efter passe.
______
"SOCIALT ANSVARLIG...? Det er Liberal Alliance. Vi er de eneste, der har en reel bæredygtig plan om, hvordan vækst kan betale for den danske velfærd"
I dette tilfælde hedder det en plan FOR, ikke en plan OM.
Derudover bør der vel spørges "socialt ansvarligE" - altså ansvarlig bøjes, eftersom der refereres til dette med "vi".
______
EFFEKTIVISERING? Det handler bare om at vise mere tillid til, at mennesker kan deres job. Lad os dog få ryddet op i hele den jungle af regler og kontroller..."
Der skal ikke være komme efter til.
_______
"VENSTRE? Et parti der engang var liberale, indtil deres ledelse pludselig ville være socialdemokrater. Det er godt nok svært at forstå, hvad det gik ud på!".
Der skal ikke være komma efter forstå.
_______
"HELLE...? Prøv lige at spørge om hun overhovedet har en idé om hvad hun vil. Indtil videre har jeg kun hørt, ommillionærskat og skat på smøger!"
Der mangler mellemrum i ommillionærskat
________
"VILLY SØVNDAL? Han vil så gerne være minister, at det næsten er synd for ham, at han ikke rigtig er egnet er egnet til opgaven"
Der skal t på rigtig da "rigtig" gradbøjer udsagnet.
________
Jeg er overrasket over tonen i disse bannerreklamer. Jeg synes den er meget fjendtlig og ikke særligt argumenterende. Vil vælgerne helst høre nedsættende udsagn om Liberal Alliances "fjender" eller præsenteres for gode argumenter for hvordan vi får samfundet ændret til det bedre. Man kunne godt få den opfattelse at Liberal Alliance er mere destruktive end konstruktive, hvilket jeg synes er meget sørgeligt. Især den sidste, med Villy Søvndal, synes jeg anvender en meget kedelig retorik - jeg kan simpelthen ikke huske at jeg har hørt sådan et udsagn siden jeg gik på fritidshjem. ÆV!

genopretnings pakken er ligesom det danske vejnet, fuld af huller og ingen vilje til at lappe dem. Jeg vil ikke sige at jeg er enig med alt i liberal alliance's program, men I tør sige jeres méning og er ikke bange for at gå imod den leflen som de gamle partier lægger for dagen.
jeg vil ikke være bange for at lægge min stemme hos jer

der står for meget

BTO, så er adverbielt t optionelt på rigtig, så det er en smagssag, om man skriver rigtig eller rigtigt, men "rigtig" er det mest mundrette, så det vinder kraftigt frem.

Håber i går meget frem - jo mere det sker jo mere sikkert - er jeg på at det slut med den borlige regering og DF magt i Danmark

I kommer til at splitte den borlige fløj med mindre i forsat vil at lade Pia K havde den gule føretrøje på "magten" - noget i bør fortælle vælgerne

Hvordan tror i klimaet blive mellem jer og det parti i udsulter De konservative - det går aldrig

"jeg ønsker jer alt held og lykke" så det bliver helt umuligt at forsætte den borlige politik i Danmark -

så vi får en anden regering det sætter mennesket i centrum før økonomien Erhverlivet og banker

Du tager total fejl af situationen, anonyme PP.
- Det går sandsynligvis frem. Så meget, at det er slut med de rødes drømmerier. Selvfølgelig er det op til vælgerne.
- Pia har ikke gul førertrøje på.
- LA vil heller ikke ha` gul førertrøje.
- LA har fortalt offentligt, at vi er klar til samarbejde med DF. De må endda få ministerbiler, hvis de vil.
- Det borgerlige samarbejde vil fortsætte mellem parter med den vægt mandaterne tilsiger, som hidtil.
- Klimaet mellem K og LA vil være fint, da der er enighed om det væsentlige.
- Borgerlig politik vil blive skærpet og mere tydeligt beskrevet over for borgerne.
- LA sætter i høj grad mennesket i centrum, bare på en helt anden måde end oppositionen vil.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Læs lidt bedre på lektien til næste time, lille PP.
Leo, m.LA

hej Anders
vi synes udlændingeloven er skruet forkert sammen.vi har både danskere og ukrainerne ansat. efter 18 mdr.praktik ska de i sønderjylland ha 25000 kr.som udfaglært ha den løn for at være her og dobbelt fradrag, og børnepenge, og nogen lyver om graviditet og vil føde her og ha barsel, fordi de får alle de penge..og det koster arbejdsgiveren og den danske stat.det er ikke rimeligt.hvor mange er der ik af dem.hvor mange gamle kan ik få flæskesteg for de penge.f.eks vil udlændigeservice helst kun godkende et år.altså har vi en dansker og en ukrainer i firmaet, er der 50000 kr til forskel i danskeren.det er ik fair.heller ik at de bare kommer herop at føder,og ska ha børnepenge og barselpenge.men du får dem ikke godkendt i sønderjylland for under 25ooo kr.pr.mdr. efter 18 mdr.praktik.

jeg synes når det kun er arbejds-opholdstilladelse, bør de ikke ha dobellt fradrag,børnepenge,barselspenge osv..vi taler af egen erfaring,og tror du vores danske ansatte synes det er fair, at de er to, og den ene er ukrainer og får dobellt fradrag-de laver præcis det samme..og det er ikke personlig ment mht,ham vi har.

mange af dine ideer er gode..
vi har altid stemt venstre,men nu er vi ikke sikke mere.
noget helt andet er,er mht.til skolelukninger.vi bor i udkantsdanmark,og nu vil de skære ned på vores skole,fra 6-3 klasse..det er jo ikke sæelig atraktiv,hvis man vil bevare de små samfund og lokke folk til.det gir utryghed og stress.både for forældre og børn.men spare spare,det er sgu ligefør børnene syn
ger det som morgensang.de hører aldrig andet.o

Skriv en kommentar






SMS 1212

 
 

8. september 2010
Kan friheden sikres? En liberal forfatning ved professor Peter Kurrild-Klitgaard
Læs mere her

27. september 2010
3-retters middag med MF Simon Emil Ammitzbøll
Les trois cochons
Læs mere her 

2. oktober 2010
Årets liberale fest for Sjælland
Læs mere her 

2. oktober
Liberal Alliances Ungdom holder kæmpe liberal fest på Gazstation
Læs mere her 

15. oktober 2010
Kulturnatten, besøg Liberal Alliance på Christiansborg
Læs mere her

 

 

 

 

 
Copyright © 2010 Liberal Alliance